måndag 13 november 2017

10 år - en kort tillbakablick


Jag kan själv knappt fatta det, men snart har 10 år gått sedan den gamla versionen av Syverkstan gick i graven. Det var närmare bestämt i februari 2008. På den tiden handlade det om en syateljé där jag både sydde nytt, ändrade och lagade.

Men jag hade hållit på med lapptekniken parallellt under en tid och så sakta börjat göra mönster. Så något speciellt datum för mitt 10-årsjubileum har jag som sagt inte.
Lokalen som Syverkstan håller till i nu renoverades under sommaren och premiären där var i augusti, så mycket kommer jag ihåg.

Mycket har hänt sedan dess. Många mönster har sett dagens ljus, jag har både medverkat på och besökt många mässor och utställningar och så har jag ju mött och lärt känna en massa härliga människor.

I början var jag ganska ensam och jobbade på i det tysta. Men så en gång under ett besök i Quiltköping, träffade jag Annika från Fat Quarter och började samarbeta med henne. Det har blivit åtskilliga mönster som jag har haft med i tidningen under årens lopp.
I samma veva startade jag min webbsida och shop, www.syverkstan.net.

Lite senare gjorde jag och min dotter ett besök hos Butiken Annalunda i Förslöv. Det visade sig bli början på något nytt. Förutom att jag lärde känna Anna och hennes mysiga butik, blev jag också medlem i Bjäres Quiltbönor. Det var härligt att få lära känna så många likasinnade och på den vägen är det...

Under de senaste åren har jag haft Quiltcaféer och några små kurser och det har varit väldigt roligt. Jag hoppas att jag ska kunna ha mer av detta framöver.
Om jag blickar framåt så är det nya projekt och mönster som lockar, men jag skulle också vilja åka ut mer med min verksamhet. Jag tänker då både på utställningar och mässor, men även att besöka föreningar och grupper.


Självklart hoppas jag på massor av besök hemma i min verkstad, det är alltid kul när ni kommer. Välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Crazy Star