onsdag 15 november 2017

Mitt första mönster



Dancing Flowers blev namnet på mitt första mönster. Quilten designade jag och sydde som tackpresent till en familj som hade ställt upp mycket för oss. Tyvärr umgås vi inte längre, men jag vet att quilten är i gott förvar.


Att det skulle bli ett mönster hade jag inte alls i tankarna från början, men jag kände mig nöjd med resultatet och ville testa. Jag skrev mönstret på både svenska och engelska och en kvinna i Australien som jag hade haft en del kontakt med fick provsy.
Hon sydde quilten i olika rosa nyanser, jättefin blev den. Tyvärr hittar jag inga bilder.



Mönstret finns fortfarande att köpa i min webbshop (www.syverkstan.net) till det facila priset av 20 kronor. Där hittar du även alla mina andra mönster. Många av de äldre ligger under fliken rea, så passa på att fynda. Eftersom jag varit ganska kreativ genom åren har jag varit tvungen att rensa lite. Givetvis finns det även nyheter och ”klassiker”.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Crazy Star