måndag 27 november 2017

Mera på det svarta temat

Tack alla som handlat av mig under helgen. Även om jag är lite sent ute så fortsätter jag på det svarta temat. Alfabetsquilten, ABC, är nästa projekt med svarta tyger.


Bokstäverna och fåglarna är applicerade med hjälp av vlisofix och har sedan fått en kant av langettstygn runt om. 
Blocken är sydda och quiltade var för sig. Sedan har jag sytt ihop dem räta mot räta och dolt skarven med en remsa som jag sytt fast för hand. Det gör att det är mycket lättare att quilta och baksidan får ett dekorativt rutmönster. 
Tyvärr har jag ingen bild tillgänglig på baksidan här och nu, så den får komma med i nästa inlägg.

Om du är sugen på att sy quilten så hittar du mönstret i min webshop - www.syverkstan.net.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Crazy Star